Specsavers

Ik heb 14 april 2003 in het Specsavers filiaal te Middelburg een montuur model nummer 24073752 aangeschaft.

Half maart 2005 ontdekte ik een scheurtje in de las van de neusbrug naar de glashouder, waardoor het montuur in tweeën dreigde te breken. Ik heb de bril 19 maart 2005 ter reparatie of vervanging aangeboden in het Specsavers filiaal te Haarlem Schalkwijk, hierbij een beroep doend op de twee jarige kwaliteitsgarantie. In eerste instantie weigerde dit filiaal de bril ter reparatie aan te nemen, echter na contact met het filiaal in Middelburg een halve week later, zou de bril kostenloos gerepareerd worden.

De bril zou vrijdag 25 maart gereed zijn, dit liep echter uit tot dinsdag 29 maart. Bij het ophalen bleek de bril zeer lelijk gesoldeerd te zijn. Er was geen nieuwe lak op de bril aangebracht, waardoor de gerepareerde plek zeer duidelijk zichtbaar was. Ik heb ter plekke in de winkel aangegeven dat de reparatie nadrukkelijk niet tot tevredenheid was uitgevoerd en de filiaalhoudster de mogelijkheid gegeven dit alsnog voor mij bevredigend op te lossen. Dit werd in eerste instantie geweigerd. Na stevig aandringen van mijn kant zou er alsnog gekeken worden naar de mogelijkheid het montuur opnieuw te lakken. Ik heb daarbij aangegeven dat enig kleurverschil niet bezwaarlijk zou zijn.

Zaterdag 2 april 2005 kreeg ik telefonisch te horen dat lakken wel mogelijk was, maar dat de kosten hiervoor á €17,05 voor mijn rekening zouden komen. Uiteraard heb ik gemeld dat ik het daar gezien de garantie niet mee eens was en nogmaals de mogelijkheid geboden dit voor mij kostenloos te laten lakken.

Zondag 3 april 2005 bleek de herstelde breuk echter opnieuw een scheur te vertonen, waardoor het montuur wederom in tweeën dreigt de breken. Ik heb de maandag daarop direct weer telefonisch contact gezocht met het filiaal en daarbij aangegeven dat het lakken niet meer nodig was in verband met de dreigende breuk. Daarbij werd aangeven vanuit het filiaal dat het lakken sowieso voor onze kosten zou gebeuren. Verder werd er vervanging van het montuur of een compleet nieuwe bril tegen 20% korting aangeboden.

Ik ben maandagmiddag 4 april naar het filaal gegaan om na de mislukte reparatie alsnog een vervangend montuur volgens de garantie te claimen. Hetzelfde montuur bleek niet meer leverbaar en zou bovendien slechts met 20% korting op de prijs van een complete bril worden aangeboden. Ook vervanging van de bril door een compleet nieuwe bril werd slechts tegen 20% korting aangeboden.

Ik heb vervolgens aan de filliaalhoudster gemeld dit niet acceptabel te vinden en aangegeven dat er een brief naar het Specsavers hoofdkantoor zou gaan.

Van het specsavers hoofdkantoor is nooit enige reactie gekomen.

Ik kom tot de conclusie dat Specsavers op dit moment niet aan haar eigen kwaliteitsgarantie heeft voldaan en op geen enkele wijze tegemoet is gekomen aan mijn klachten hierover.

Kortom: Koop NOOIT bij specsavers, want zodra er iets niet helemaal in orde is gaan ze ontzettend moeilijk doen. Oplossen doen ze in ieder geval niet

7 reacties op “Specsavers

  • 15 april 2005 om 17:06
    Permalink

    nee, was ik ook al achter, mijn dochter Ilse heeft met totaal verkeerde glazen in haar bril rond gelopen, had specsavers dus links en rechts verwisseld.Kleinigheidje mevrouw.

    eet smakelijk en een fijne avond

    liefs van Loes

    Beantwoorden
  • 15 april 2005 om 17:08
    Permalink

    Ik koop daar ook niet dus geen probleem. Ik hou t wel bij pearle
    Eet smakelijk voor straks en een heel fijne avond

    Beantwoorden
  • 15 april 2005 om 19:52
    Permalink

    Jeetje wat ben ik blij dat we al 4 jaar tevreden klant zijn bij Pearle….. hans anders heeft nu bij agis een bepaalde aanbieding…. misschien een handige tip?!?! in iedergeval succces met eventueel een nieuwe bril….

    Beantwoorden
  • 17 april 2005 om 11:36
    Permalink

    pfff wat een gedoe zeg….

    gelukkig ben ik niet brildragend dus heb er geen last van 😉

    Hmz had toch wel van spacsavers verwacht dat ze wat profesioneler met haar klanten zou omgaan.

    Fijne zondag

    xxx

    Beantwoorden
  • 2 september 2005 om 19:28
    Permalink

    snap er niets van . ben altijd prima geholpen en gemeten
    en de prijs is super laag prima specsavers

    Beantwoorden
  • 2 september 2005 om 19:52
    Permalink

    geholpen als ik kom kopen ben ik ook goed, maar helpen als je garantie komt claimen doen ze dus niet….

    Beantwoorden
  • 15 april 2006 om 20:39
    Permalink

    Ik heb alleen positive ervaringen met specseversTilburg
    Ook toen mijn bril was zoek geraakt werd mij een nieuwe aangeboden zonder enige kosten. ook al had ik eerder niet zo’n duur montuur nu mocht ik zonder meerkosten het duurste montuur kiezen

    Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *